Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page

Internet

Viteze de acces internet si metodologia de determinare

Viteza maximă estimată și promovată pentru serviciul de internet mobil


1. Definiții:

Viteza maximă estimată este viteza maximă estimată de transfer al datelor reprezintă rata de transmitere a datelor pe care un utilizator final o poate experimenta în condiții reale. Această viteză este specificată separat, pe tip de tehnologii de rețea.

Viteza promovată de transfer al datelor reprezintă rata de transmitere a datelor pe care furnizorul o utilizează în informările cu scop comercial, respectiv în promovarea ofertelor comerciale.

Viteza menționată reprezintă viteza maximă estimată și promovată pentru serviciul de acces la internet mobil și se diferențiază pe tip de tehnologie, conform hărții de acoperire a rețelei Lycamobile, disponibilă la adresa https://www.telekom.ro/harta-acoperire

Vitezele maxime estimate pe fiecare tip de tehnologie au următoarele valori:

Tehnologie 4G 3G 2G
Viteză descărcare (download) 100 mbps 8 mbps 128 kbps
Viteză încărcare (upload) 100 mbps 16 mbps 128 kbps


Lycamobile nu garantează o viteză minimă a traficului de date generat prin rețele mobile.

2. Metodologia de determinare a vitezei maxime estimate de transfer al datelor:

Metodologia de determinare a vitezei maxime de transfer a datelor si vitezei de transfer a datelor disponibila in mod normal. Condiții prealabile necesare pentru obținerea vitezelor. Viteza maximă de transfer a datelor si viteza de transfer a datelor disponibilă in mod normal pot fi afectate de mai mulți factori:

• perturbări ale semnalelor radio electrice cauzate de surse radio electrice externe, de diferite obstacole (clădiri, poduri, tuneluri, construcții metalice, geografia solului, pereții clădirii în care se efectuează măsurătorile etc.);
• lucrări temporare de mentenanță, dezvoltare, modificare sau extindere a rețelelor de telecomunicații;
• utilizarea unui terminal care nu are specificații tehnice care să îi permită să atingă viteza maximă estimată conform capabilităților tehnice ale rețelei (spre exemplu, procesor cu performanțe slabe, memorie insuficientă etc.);
• utilizarea unor servere proxy sau aplicații VPN pe durata efectuării testelor;
• utilizarea programelor antivirus;
• limitări datorate sistemului de operare - anumite erori ale sistemului de operare al terminalului mobil cu care sunt efectuate măsurătorile pot afecta viteza de transfer și pot determina obținerea unor rezultate eronate; testele trebuie efectuate de pe terminale mobile cu sisteme de operare actualizate la zi;
• versiunea browser-ului utilizat - ultimele versiuni de browser-e conțin opțiuni dedicate pentru facilitarea unor viteze de transfer cât mai bune (de ex. suportul pentru un număr de thread-uri care rulează în paralel pentru transferul de date);
• spectrul și tehnologiile radio disponibile în zona în care se realizează măsurătorile;
• nivelul de putere a semnalului și nivelul de calitate a semnalului;
• disponibilitatea resurselor celulei în momentul realizării măsurătorilor;
• intervalele orare în care se realizează măsurătorile (în timpul sau în afara orelor de vârf);
• existența unui trafic pe fundal/în paralel în timpul efectuării măsurătorilor;
• existența unor aplicații care rulează în background.

Aplicația Netograf dedicată terminalelor mobile disponibila pe site-ul www.lycamobile.ro sau direct la www.netograf.ro detectează și afișează o serie de factori ce ar fi putut afecta o măsurătoare, în următoarele condiții:

• există mai puțin de 200 Mbytes memorie RAM liberă;
• gradul de încărcare a bateriei este sub 20%;
• traficul de fundal depășește 1% din viteza măsurată;
• dacă nivelul semnalului radio este sub o anumită valoare: n cazul 3G: un nivel de putere al semnalului (RSSI) ≤ -85dBm

3. Procedura de măsurare a vitezelor pentru serviciul de acces la internet mobil

A. Condițiile referitoare la terminal:

• toate măsurătorile trebuie realizate cu aceeași cartelă SIM și același terminal;
• terminalul trebuie să aibă software-ul actualizat la ultima versiune disponibilă pentru respectivul terminal;
• terminalul trebuie să aibă specificații tehnice ce îi permit să atingă viteza maximă estimată conform capabilităților tehnice ale rețelei:
• Cerințe minime pentru tehnologia 3G: procesor minim Quad Core la minim 1.2 GHz, memorie interna minim 1GB RAM, sistem de operare: Android 7.0 sau mai nou, iOS11 sau mai nou; HSDSCH Physical Layer Category:24 / EDCH Physical Layer Category:6; suport pentru benzile 3G UMTS B1 si B8
• este necesară dezactivarea opțiunii de partajare a conexiunii la Internet (Mobile Hotspot/Mobile Tethering);
• este necesară închiderea tuturor programelor sau aplicațiilor care generează trafic de date (filesharing, streaming, browsing de orice fel, messaging etc.).

B. Toate măsurătorile trebuie efectuate în următoarele condiții:

• în zone în care tehnologia aferentă vitezei măsurate este disponibilă;
  • evitând spațiile aglomerate (spre exemplu competiții sportive, manifestații, concerte etc.);
  • • în momente în care nu sunt condiții meteorologice nefavorabile (spre exemplu: vânt puternic, furtună, ninsoare etc.);
    • indicatorul grafic al puterii de semnal, afișat pe ecranul terminalului în mod obișnuit, să indice valoarea maximă.

    Pașii pe care trebuie să îi urmeze un utilizator care dorește măsurarea vitezelor pentru serviciul de acces la internet mobil:

    1. Să descarce aplicația Netograf din magazinul Google Play (Android) sau magazinul App Store (IOS);
    2. Să dețină sau să își creeze cont pe Netograf;
    3. Să fie conectat/autentificat pe contul Netograf în momentul realizării măsurătorilor;
    4. Să realizeze măsurătorile ținând cont de toate condițiile descrise mai sus (pct. 4. lit. A și B);
    5. Să efectueze măsurători cel puțin 5 zile (dintre care, cel puțin o zi de weekend) în decursul a maximum 30 zile consecutive, efectuând minimum 6 măsurători pe zi, dintre care cel puțin o măsurătoare din fiecare zi în intervalul orar 23:00-07:00. Măsurătorile trebuie efectuate la intervale de minimum o oră distanță între ele. Se consideră o diferență importantă, permanentă sau care se repetă la intervale regulate cazul în care cel puțin jumătate dintre măsurătorile efectuate sunt sub valorile din tabel:

    Download Upload
    3G 2 mbs 0.5 mbs


    4) Procedura de soluționare a reclamațiilor utilizatorilor finali

    Reclamațiile privind produsele si serviciile de comunicații electronice furnizate de Lycamobile pot să fie transmise de către utilizatorii finali la Departamentul de Servicii Clienți în oricare dintre următoarele modalități

    Apel Vocal

    • Apelați 151 de pe un număr Lycamobile
    Tarife
    Timp de așteptare : Gratuit
    • Apelați + 40 377 881276 din alta rețea sau din străinătate
    Tarife – se pot aplica alte taxe de la ceilalți operatori


    Formular web: Prin completarea formularului la următoarea adresă http://www.lycamobile.ro/ro/contactus

    E-mail

    • Dacă reclamația a fost deja înregistrată, iar utilizatorul final nu este mulțumit de răspuns primit și dorește ca problema să fie investigată în continuare, poate trimite un e-mail la:complaints@lycamobile.ro

    Programul de lucru al Departamentului pentru clienți este de Luni până Sâmbătă între

    orele 09: 00-18: 00.

    Utilizatorii finali pot trimite reclamații de către Lycamobile în termen de 30 de zile calendaristice de la data evenimentului.

    Reclamațiile trebuie să includă numele si datele de contact ale clientului, inclusiv numărul de telefon și o descriere a aspectelor subiectului.

    Intenționăm să rezolvăm reclamațiile cât mai curând posibil și de aceea vom înainta informații către client despre cum și când ne-am propus să rezolvăm într-unul din modurile de comunicare pentru care clientul a optat în momentul înregistrării reclamației.

    termenul maxim de soluționare a reclamațiilor este de 5 zile lucrătoare.

    Termenul de rezolvare a deranjamentelor este de 96 ore de la sesizarea acestuia în oricare dintre modalitățile de depunere a reclamației, cu excepția situațiilor care sunt în afara controlului Lycamobile sau al furnizorilor săi. În unele situații, inclusiv forța majoră, unele cazuri, în funcție de natura și complexitatea lor,aspectele care sunt sesizate, când sunt necesare verificări sau investigații suplimentare, termenul pentru soluționarea plângerilor poate fi extinsă, în cazuri excepționale, până la 60 de calendaristici zile, notificare prealabilă clientului cu privire la aceste circumstanțe.

    Termenele menționate mai sus se calculează de la data înregistrării reclamației la Lycamobile.

    Lycamobile se angajează să plătească pentru fiecare zi de întârziere un euro credit direct pe cartela SIM pentru nerespectarea termenelor menționate mai sus, până la maximum 100 EUR. . Această compensație este sub rezerva condițiilor de la punctul 8 din termeni și condiții, fără a vă afecta dreptul la despăgubiri pentru daunele revendicate și dovedite în condițiile specificate.

    În cazul în care reclamația nu este soluționată pe cale amiabilă, clientul are posibilitatea de a soluționa litigiu adresându-se ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații), ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) pentru persoane fizice sau către instanță competentă, dacă este necesar
    Parametrii de calitate

    Parametrii de calitate

    Descriere PDF
    Parametrii de calitate semestrul I, 2019

    Parametri de calitate în perioada 1 iunie – 31 iunie 2019

    Parametrii de calitate semestrul II, 2019

    Parametri de calitate în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2019

    Grupul Lyca Servicii

    E-mail Înscrie-te Pentru a primi informații importante, oferte speciale și multe altele